søndag 7. november 2010

Innlegg i visuell kommunikasjon

 
Å være student kan bety så mangt. I denne oppgaven så har jeg tenkt å få fram det uendelige, usikre, en evig studenttilværelse. Livets lære om man vil gjennom en uoppnåelig tilstand av kaos. Hva nå det skal bety. Uansett så har jeg kommet fram til et resultat gjennom det å arbeide fra a til å. Her kommer da en oppsumering.
Jeg gikk i gang med oppgaven egentlig ikke med stort mot, men, men. Først så limte jeg silkepapir på et papirark. Den klassiske veien som forsvinner i det fjerne, men det er ikke veien i seg selv som er det innteresante i dette tilfellet.
Så fikk jeg en idé om å tegne livets søyler, eller tinder om du vil. Der skulle jeg illustrere den vanskelige veien fram til målet, eller toppen om du vil.
Altså teknik fram til nå: Liming av silkepapir. (Overlapping.), tegning med skyggeteknikk. Deretter malte jeg et bilde med vannfarger. (Lekolar), og satte på paspatur som ramme.
Ut fra disse tre utkasta skulle jeg velge et og lage to arbeider til der jeg skulle gjøre ferdig det ene. Jeg valgte da å bruke det første utkastet som er liming av silkepapir på et ark. Ut fra det tegnet jeg motivet med vanlig bly blyant og så malte jeg et med vannfarger. Det gjorde jeg ferdig som resultat til oppgaven. Jeg brukte vannfager på tube, noe som gjorde at jeg kunne bruke den både blandet med vann og ublandet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar