mandag 15. november 2010

Kunstneren min


Dette er det første utkastet til replikk. Bildet viser Juninatt" tegnet med fargeblyant og fettstift.
 Hei jeg vil på nytt prøve å legge inn tekst og bilder ang. opgaven om "kunstneren min" Føler at siden lever sitt eget liv. Jeg har laget et par utkast og vært i Jølster og tatt noen bilder av Nikolai Astrup historien. I dette som er det andre utkastet har jeg valgt og se bort fra den idylliske naturen og opplevelsene rundt det og i stedet tegnet inn en demning i skaret bak det opprinnelige tunet. Der tunet var kan en nå bare se restene etter de husene som var der.


Her kan en se et bilde fotografert 13.11.10 der det gamle tunet er helt vekke. Det er for øvrig revet. Fotoet er tatt omtrent der Astrups berømte motiv er malt fra.


Nikolai Astrups gravsten i familiegraven ved Ålhus kirke.



Her er den første stuen som familien Nikolai Astrup bygde til seg og sine på den plassen som i dag kalles "Astrup tunet"



Her ser vi hovedhuset som de bygde med artelieret i toppen midt på bildet. Her bodde hans kone Engel i alle år etter at Nikolai døde 47 år gammel





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar